środa, 22 maja 2013

pokrzywa zwyczajna i jasnota biała


w tej sytuacji, aż sam ciśnienie się cytat z klasyka polskiej kinematografii:
"Siara! - i wszystko jasne!"

jest mi wstyd - bo wprowadziłam Was w błąd
mimo, że to omyłkowo, to bardzo, bardzo przepraszam!

POKRZYWA ZWYCZAJNA, o której pisałam w poście wcześniejszym wygląda oczywiście tak:

a co to jest na zdjęciach w poście to JASNOTA BIAŁA (dziękuje Wiewioora!!!)

przyznajcie proszę, że są podobne ;-)


zatem mamong omyłkowo machnęła sobie 4 słoiczki syropu jasnotowego...
botanik z mamonga to żaden jest :P

ALE jasnota to cudowne zielsko jest otóż:
ma działanie przeciwzapalne, wykrztuśne, moczopędne i słabo ściągające. Największe zastosowanie znajduje w leczeniu chorób i dolegliwości kobiecych. Poza tym używana jest wewnętrznie w leczeniu stanów zapalnych przewodu pokarmowego, dróg oddechowych i dróg moczowych. Zewnętrznie stosowana była przy oparzeniach, trudno gojących się ranach i chorobach skórnych oraz do płukania jamy ustnej.

zatem ja jeszcze dzisiaj pójdę zebrać tej jasnoty i ususzę ją na słońcu - będzie w sam raz na odwary i napary do picia i okładów, a słoiczkom z syropem zmienię jedynie etykietki :D


no i na pokrzywę jeszcze się wybiorę może, a co :D

1 komentarz:

  1. A nie za ma co. Ja po za okresem kwitnienia rozróżniam je jedynie "na macanego" :D

    OdpowiedzUsuń