sobota, 2 marca 2013

Monte-sorry

raz na jakiś czas będę prezentować Wam kilka pomysłów na łatwe do zrobienia w domu pomoce montessoriańskie, które można używać do zabawy i nauki jednocześnie
dzisiaj kolejne 3 pomoce, zapraszam!

1. ŁYŻECZKA I KULKI - a właściwie 'srulki' (bo tak ponoć nazywa się te szklane kulki do gry, wg. mojego znajomego :D) i łyżeczka i jakiś pojemnik po czekoladkach. Zadaniem dla dziecka jest z jednego pojemnika przełożyć rzy użyciu łyżki pojedynczo kulki do osobnych otworków po czekoladkach. Pamiętajcie, że nie używamy do tego dłoni (jedynie możemy nią trzymać pojemnik, by nie jeździł po stoliku ;-)!) Następnie dziecko ma wyjąć kulki z otworków i z powrotem je włożyć do większego pojemnika.
stopień trudności można podnieść dzięki zmianie łyżeczki - np.od stołowej, przez deserową, a skończywszy na maleńkiej łyżeczce lub takiej płaskiej, które można zachować po stosowaniu syropków leczniczych.




2. SZCZYPCE I WACIKI - powiem tak, od ładnych 2-3 tygodni szukam szczypczyków metalowych do kostek cukru, ale nigdzie przez ten czas nie znalazłam! a jak sięgam pamięcią, to w tylu miejscach to widziałam, że szokujące co najmniej jest dla mnie teraz to, że mam takie trudności z ich nabyciem! ale nic to... znalazłam alternatywę - i to tańszą o wiele :-) szczypce drewniane - za 2 zł! takie chyba z przeznaczeniem do grillowania, ale sądzę, że nie tylko do tego - no więc zadanie polega na tym, by tymi szczypcami przenieść z jednego pojemnika do drugiego waciki bawełniane (fajne są takie kolorowe, kupiłam za 4 zł w drogerii)




3. KROPLOMIERZ I WODA - zakraplacz, do nabycia w każdej aptece z przeznaczeniem do użytku do oczu, i woda - fajnie, gdy jest zabarwiona, wtedy zadanie jest nieco bardziej atrakcyjne, choć zapewniam, dziecko się tak mega skupia na tym, by z jednego pojemnika przelać przy pomocy kroplomierza do drugiego, że to jest niesamowite! mega fajne ćwiczenie koncentracji uwagi oraz pracy do końca - motywacją, oprócz samego wykonania zadania- czyli 'przekroplenia' wody, może być zabawa zakraplaczem i wodą tuż po ćwiczeniu :-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz