wtorek, 19 marca 2013

nauczki kwiatkowe

uznałam, że najwyższa pora by porozmawiać o biologii :)

zatem na tapecie wczoraj była budowa rośliny - tu na myśli mamy kwiatki wiosenne oraz samej korony kwiatka...

po pierwsze: skorzystaliśmy z naszego light boxa, na którym to oglądaliśmy wyrysowane przeze mnie osobiście schematy kwiatka i korony kwiatka
Dzidziong i kwiatek

Dziabong i korona kwiatka
 nastepnie wręczyłam dzieciongom folie z podpisami części, które mieli nałożyć na schematy rysunkowe
oczywiście czytałam ja, ale oni pokazywali, gdzie to jest napisane i gdzie narysowane!
(to może nie czytanie globalne - bo bądź co bądź, to kompletnie nie tak wygląda, ale jednak... coś w tym z nauki czytania jest ;)!)


kolejnym krokiem było rozpoznawanie części roślinki-kwiatka i samodzielne dopasowywanie małych folii z nazwą - to zadanie dla Dziabonga, bo Dzidziong już stracił koncentracje uwagi na tym zadaniu


etap kończowy, czyli łączenie elementów budowy rośliny z 3-elementowej układanki
Dziabongowy tulipanek

Dzidziong i jego pomysł na koronę do góry nogami :D

i kleimy!

jak już na trwałe pzyklejam, to na poważnie - tak jak ma być ;)

Dziabongowa praca - dodatkowo połączył nazwy z częścią rośliny

Dzidziongowa praca

Dziabong zrobił dodatkową pracę, polegająca na łączeniu nazwy z częścią budowy korony kwiatka,
poszło mu, jak widać, gładko :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz