piątek, 8 marca 2013

tuliPANowie

o prezentach z okazji Dnia Kobiet już pisałam przy okazji pastaletek
dziś pokaże Wam, jak w prosty sposób zrobiliśmy kartki z tulipankami - takie prace można zrobić już z małymi bardzo dziećmi, gdyż to technika origami z koła lub kirigami (nazw jest kilka, dlatego podaję obie ;P)

potrzebujecie: kartek różnego koloru (przyda się dodatkowa zielona), nożyczki, jakieś kółko do odrysowania (np.dno dezodorantu), klej i kredki

zaczynamy od przygotowania sobie kółek - potrzebujemy na jednego tulipanka dwóch kółek na stworzenie kwiatka tulipanka (my wybraliśmy kwiatki w klasycznych kolorach - żółtym, czerwonym, pomarańczowym) i jednego-dwóch zielonych na listki, potem wycinamy łodygę-ja wycięłam łodygę z trawką, a na trawce napisałam 'Dzień Kobiet'
następnie składamy wszystki kółka na pół.
aby stworzyć kwiatka, należy brzegi dwóch kółek zbliżyć do siebie, potem jeden z nich lekko obniżyć i nasunąć na ten drugi u dołu, a końcówkę zagiąć i podwinąć od spodu (zapewne bardzo czytelnie to opisałam, hahaha - sądzę, że więcej Wam powie zdjęcie ;)!)
no i przystępujemy do klejenia, ten etap może należeć do wykonania w pełni samodzielności dziecka lub z niewielką naszą pomocą - najpierw łodyga, potem kwiatek na górze i jeden dwa listki po bokach, o tak:
DROGIE MAMUSIE, CIOCIE, SIOSTRY, BABCIE, KOLEŻANKI, SĄSIADKI, ZNAJOME
DROGIE PANIE, NIECH SIĘ ŚWIECI 8 MARCA :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz